Tako bi se nekako, biblijskim riječima, mogao opisati život mnogih starijih Vukovaraca. Ovo poglavito vrijedi za one koji su" trbuhom za kruhom" pridošli iz Hercegovine ili drugih dijelova bivše države. Ako ste, uz to što ste bili po vjeroispovijesti katolik, uz to što ste po nacionalnosti bili Hrvat ili pripadnik njemačke etičke skupine tzv. "Podunavskih švaba ", eto dovoljno razloga za "Muke po Vukovarcima 91.!"
Nakon samo mjesec dana hodanja zavoljeli su se i uzeli. U skladnom braku rođene su tri kćerke. Da nije bilo srpske agresije na Hrvatsku 1991. godine vjerojatno bi doživjeli i pedesetu godišnjicu braka. Od posljedica batinanja i drugih tortura u srpskim koncentracijskim logorima, osobito u Stajićevu, Werner je umro 2013. godine. U Domovinskom ratu nije nosio oružje. Supruga Blaženka i njezin Werner kuhali su za hrvatske branitelje. Okupaciju grada doživjeli su u skladištu tvornice Borovo koje je služilo kao sklonište, a ujedno i kao ratna bolnica. Nju i supruga, prisjeća se gospođa Blaženka, razdvojili su upravo tu u skladištu Borovo commerce. Muškarcima su već tu prijetili da će ih sve poubijati. A koliko tek kad je moj suprug rekao da je Švabo i da se zove Werner . Odmah je uslijedila poznata psovka i dodatak :" Sa Švabama još nismo raščistili ni za 45.-u , a ti okrenuo pušku opet protiv nas!" Uslijedili su udarci kundacima i nogama. Mom je suprugu pala kapa s glave i kad se spustio da je podigne uslijedila je ponovno psovka, pa batinanje, uz dodatak " nemoj je dizati neće ti više ni trebati!" Šešeljevci su bili nemilosrdni! Vjerojatno da bi ih tu sve i poubijali da nisu tu u blizini bili i pripadnici redovite vojske. Vojska ih je branila od razularene rulje te ih sprovela u logor Stajićevo, prisjeća se gospođa Blaženka i nastavlja. Dok je bio u srpskim koncentracijskim logorima ja sam žarko molila. Pet puta sam sanjala svoga muža i doživjela mnoga čudesna viđenja. Najviše sam se molila svetom Anti i Majci Božjoj i uvjerena sam da su mi njihova pomoć i zagovor jako puno pomogli da se moj suprug živ vratio iz uzništva. U molitvi i pišući pjesme nalazila sam utjehu. U svojoj pjesmi: "Patnje Vukovarskog naroda" Blaženka veli: "Muku našu mi smo prebrodili i državu svoju smo dobili! I na kraju pozdrav prevelika braniteljim jačim od čelika!" Svakodnevna zaufana molitva se isplatila. Najviše duhovne snage dobivala sam moleći Križni put i razmatrajući muku Isusovu. Uvjerena sam da je Gospodin uslišao sve moje molitve. Prva skupina uznika srpskih koncentracijskih logora vratila se na uočnjicu Velike Gospe, 14. kolovoza u Nemetinu, kod Osijeka. U toj prvoj skupini nije bio moj muž. Bio je moj zet Damir Sarađen. Tek sam tada pojačala svoje molitve koje su urodile plodom puštanjem na slobodu i mog supruga , u drugoj skupini. Bilo je to dva dana prije Božića. Obitelj se spojila ponovno u Zagrebu. Dok je muž bio u logoru ja sam bila u progonstvu najprije na moru u Baškom Polju, potom u Blacama kraj Vinkovaca i na kraju u Slatini. Tu smo se i zaposlili i stekli ono najosnovnije, prisjeća se gospođa Blaženka. 1998. vratili smo se u svoju kuću u Vukovar, gdje, nakon muževe smrti, živi sama.
AUTOR: fra. Vjenceslav Janjić
|